Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka dpf . beż świec , kontrolka nie mrygra zapala się przy każdym odpaleniu silnika , zapełnienia dpf vag pokazuje 24% , auto od pewnego czasu miało spadki mocy i dynamiki kiedy zapaliła się kontrolka dpf można powiedzieć ze auto odzyskało moc , Co teraz zrobić ? jeździć dalej ? dopóki nie zgaśnie ? wypalić vagiem ?
Witam.
Jako że zima za pasem , przeprowadziłem się wreszcie na własne śmieci, mając w pamięci gehennę z dostawami prądu w małopolskim niedawnej zimy, zaczynam poszukiwania agregatu prądotwórczego jako awaryjne zasilanie do pieca centralnego ogrzewania (gazowy kondensacyjny), lodówki, trochę TV, jakieś światło.
Sumując całość - ok 500W łącznie, z oświetleniem (używam świetlówek energooszczędnych) nie powinno przekroczyć 700W.
Założenia:
- zasilanie elektroniki - AVR wymagany
- lekki i mobilny - czasem pewnie i żonka będzie musiała go odpalić więc musi dać się jakoś przestawić na podjazd w celu uruchomienia (kółka?)
- preferowany nowy na lata
- użytkowanie przez 2-3h ciągle, następnie przerwa, choć kto to wie jak wyjdzie
- ekonomiczny - im mniej spali tym lepiej
- cena czyni cuda - w granicach rozsądku - wiem że trzeba zapłacić za jakość, marka dla mnie mniej ważna - liczy się ewentualny serwis i trwałość, ale im taniej tym ciekawiej. Załóżmy że cena preferowana do 1000, akceptowalna do 1500, maksymalna zakładana do 2000. Ale rozważę i inne typy.
Proszę o uwagi i opinie o wszelkich modelach. Może ktoś się zajmuje handlem tego typu gadżetami? Każda wypowiedź mile widziana.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
ja mam zasilanko do pieca CO w postaci invertera i akku żelowego ok 60 Ah- na szczescie tylko jak byla powodz i odcieli nasza ulice to sie przydalo na jeden dzien tak to prad mamy ;]
Wystarczylo to na prace pieca i caly dzien na laptopa.
Aczkolwiek jak chcesz podlaczac oprocz pieca lodowke i cos jeszcze to musisz raczej szukac agregatu akku nie wiem jaki mocny musialby być ;]
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Mam agregat firmy Kipor model KGE1300TC- używany do zasilania gratów w garażu(nie mam prądu stacjonarnego).
Sprzęt niby chiński, ale mam toto już 6 lat, pracuje około 15-20 godzin na rok i, jak na razie bezawaryjnie. Jakość wykonania całkiem niezła.
Olej wymieniam co 25 godzin, cały czas na syntetyku 5W-50.
Jedyne trudności z odpalaniem występują po zimowym postoju(rzędu 1,5-2 miesiąca) - trzeba szarpnąć 15-20 razy i odpali(paliwo spływa z gaźnika). Ew wyczyścić świece i ustawić odstęp, ale do tej pory tylko raz mi się to zdarzyło - fabryczna świeca jest za zimna.
Awarie- kiepski chiński przewód zapłonowy - pękła izolacja - wymieniony na silikonowy od jakiegoś renault- we własnym zakresie, koszt 15 pln.
Wymiana fajki świecy - debilny chiński wynalazek - pasuje fajka od chińskiego skutera - koszt 8 pln.
Świecy jeszcze nie wymieniałem, ale pasuje NGK od chińskiego skutera- kosztuje oidp 16 pln.
Spalanie pod obciążeniem 700W około 0,5 - 0,6 l / h.
O wiele głośniejszy od Hondy, ale jednak o wiele tańszy - ja za swój zapłaciłem 1000pln.
Można bez problemu przenieść, tylko małą wadą jest to że paliwa w baku wystarczy na 4-4,5 h pracy. Więc przy pracy całodobowej zachodziła by konieczność dolania w nocy. Ale ja osobiście bałbym się zostawić ten sprzęt bez nadzoru. Mój najdłużej "ciągiem" pracował przez 8h - oczywiście bez żadnych problemów.
Komentarz